Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri Sektörü Ağustos Ayında İhracatta Düşüş Yaşadı
Türkiye mobilya, kağıt ve orman ürünleri sektörü ağustosta yüzde 7,1 düşüşle 679 milyon dolar ihracat yaptı. AKAMİB ise ilk 10 pazarın 8’inde yüzde 8,8’lik düşüşe rağmen büyüme sağlamayı başardı.
Fiyat rekabetçiliğinin kaybı nedeniyle yıl genelinde pazar kayıpları yaşandığını kaydeden Akdeniz Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği (AKAMİB) Başkanı Onur Kılıçer, “Sonrasında açıklanan Orta Vadeli Program (OVP) ile Uygulanan para politikası ve döviz kuru ihracatçıyı rahatlatacak noktaya ulaştı, önümüzdeki yılı sabırsızlıkla bekliyoruz.” “Umutlarımız arttı. Amacımız pazar çeşitliliğimizi artırırken hedef pazarlardaki payımızı da artırmak. Bu noktada dünyanın en büyük ithalatçısı olan ABD’ye odaklandık” dedi.
Türkiye’nin ağustos ayındaki ihracatı yüzde 1,6 artışla 21,6 milyar dolara yükseldi. Türkiye’nin mobilya, kağıt ve orman ürünleri sektörünün toplam ihracatı yüzde 7,1 düşüşle 678 milyon 979 bin dolara ulaştı. Dal, Türkiye’nin toplam ihracatından da yüzde 3,7 pay aldı.
AKAMİB, ağustos ayı ihracatına göre yüzde 8,8 düşüşle 71 milyon 66 bin dolar ihracat geliri elde etti.
Yılın ilk 8 ayında Türkiye’nin toplam kesim ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3,5 azalarak 5 milyar 265 milyon 502 bin dolara ulaşırken, AKAMİB’in ihracatı ise yüzde 8,7 azalarak 562 milyon 417 bin dolara ulaştı.
Akdeniz’den ihracatta ilk 10 pazarın 8’i büyüdü
Ağustos ayında sektörün Türkiye’den yaptığı ihracatta en başarılı pazar 88,7 milyon dolarla Irak oldu. Irak sırasıyla; Bunu İsrail, İngiltere, ABD ve Almanya takip etti. İlk 10 pazar arasında en dikkat çekici artış yüzde 10 ile Libya’ya yapılan ihracatta kaydedildi.
AKAMİB’in ağustos ayı ihracatında Irak birinci sırada yer aldı. Irak, 16 milyon dolarlık ihracatla sırasıyla; Bunu Almanya, İsrail, Romanya ve ABD takip etti. İlk 10 pazar arasında en dikkat çekici ihracat artışları yüzde 81,9 ile Bulgaristan’a, yüzde 45,5 ile Almanya’ya ve yüzde 44 ile Hollanda’ya görüldü. İlk 10 pazarın 8’inde ihracatta artış dikkat çekerken, İsrail ve Libya’da düşüş yaşandı.
Kılıçer: “OTP 2024 umutlarımızı artırdı”
Ağustos ayına ilişkin bir değerlendirme yapan AKAMİB Başkanı Onur Kılıçer, “Türkiye genelinde ihracatımızda hem büyüklük hem de fiyat açısından bir azalma var. Bunun temel nedeni döviz kurunun uzun süre yatay kalması ve biz Enflasyonla paralel ilerlemediği için fiyat rekabetçiliğinden uzaklaştık. Diğer bir neden de küresel mal ticaretindeki talep daralması Uygulanan para politikası ve döviz kurlarının ardından açıklanan Orta Vadeli Program ile gelecek yıla dair umutlarımız arttı. oranı ihracatçıyı rahatlatacak noktaya ulaştı.Programda ihracat odaklı sürdürülebilir büyüme ortamının yaratılmasına yönelik stratejileri değerli buluyoruz.İhracatçıların finansmana erişimini kolaylaştıracak yeni takviyelere de ihtiyaç var. EkonomiYönetimimizin bu konuda gerekli adımları atacağına inanıyoruz” dedi.
ABD’nin payını artırmayı hedefliyoruz
Ana ihracat pazarları olan Almanya ve Fransa gibi ülkelerde ihracat artışının devam ettiğini kaydeden Kılıçer, “Amacımız pazar payımızı artırırken pazar çeşitliliğimizi de artırmak. Bu noktada biz ABD’ye odaklandık. Dünyanın en büyük ithalatçısı konumundayız. Bu pazarda elde edeceğimiz güç bize Amerika kıtasının kapılarını açacaktır.” Bu pazara özel olarak çalışmalarımızı artırarak Türk mobilyasını tanıtmaya devam edeceğiz” dedi. – MERSİN